Volvo 343 DLS fra Sverige
Nu da vi havde købt R-sporten stod
det også meget hurtigt klart, at der blev brug for reservedele for at holde den
kørende de næste mange år!
Nogen sliddele kan fås endnu, men
mange reservedele der ikke laves uoriginalt kan ikke fås ved Volvo mere! De er
udgået og laves ikke mere :-(
Derfor var der brug for en donorbil der skulle skildes ad og bruges som
reservedele til R-sporten!
Nu gik den store jagt ind på en bil der for det første skulle være fra 1981, en
343 og modellen skulle enten være GLS eller DLS!
Efter nogen tids søgen fandt vi en Volvo 343 DLS i Östersund i Sverige.
Vi snakkede med ejeren (en dame) og herefter en masse mailen frem og tilbage med
det svenske "Vägverket" der står for at udstede exportplader.
Det er ikke så lige til som man skulle tro, men den svenske ejer hjalp og
utroligt meget. Det var rart!
Da Östersund ligger omkring 1200
km fra Malmö stod det hurtigt klart at vi havde brug for nogle overnatninger.
Nu var det så heldigt at jeg har en kammerat der har et sommerhus nær Östhammar
nord for stockholm.
Min kammerat tog med så vi kunne køre de 2 biler hjem (min Kia Picanto og
Volvoen).
Turen skulle vise sig at være lidt
mere omstændig end først antaget!
Demontering af Volvo 343 DLS
Ja, Her er en hel billedserie af
hvordan Volvo'en bliver skildt ad og lagt på loftet.
Alle dele der bliver skruet af får deres respektive Volvo nummer, bliver skrevet
ind i et excelark og får en lokation på loftet over garagen.
Så blev den demonteret.
Horsens Jern og Metal kom og afhentede karossen kvit og frit.
|