Forsiden    Velkommen    Mine Volvo 300 oplevelser    Import af bil    Data    Megasquirt V2.2    Megasquirt V3.0   
Havarier    Tjolöholm 2006    Tjolöholm 2007    Tjolöholm 2009    B230 renovering    B23E renovering    Skift af støddæmpere    Koblingsskift 07-2006    Billeder    Styling    R-Sport kit    Volvo 343 R-sport No. 5    Volvo 343 DLS fra Sverige    Renovering 2009-2010    Renovering 2010-2011    Links    HUS     Til salg   
Mail

 

Volvo 343 DLS fra Sverige

Nu da vi havde købt R-sporten stod det også meget hurtigt klart, at der blev brug for reservedele for at holde den kørende de næste mange år!

Nogen sliddele kan fås endnu, men mange reservedele der ikke laves uoriginalt kan ikke fås ved Volvo mere! De er udgået og laves ikke mere :-(
Derfor var der brug for en donorbil der skulle skildes ad og bruges som reservedele til R-sporten!
Nu gik den store jagt ind på en bil der for det første skulle være fra 1981, en 343 og modellen skulle enten være GLS eller DLS!
Efter nogen tids søgen fandt vi en Volvo 343 DLS i Östersund i Sverige.
Vi snakkede med ejeren (en dame) og herefter en masse mailen frem og tilbage med det svenske "Vägverket" der står for at udstede exportplader.
Det er ikke så lige til som man skulle tro, men den svenske ejer hjalp og utroligt meget. Det var rart!

Da Östersund ligger omkring 1200 km fra Malmö stod det hurtigt klart at vi havde brug for nogle overnatninger.
Nu var det så heldigt at jeg har en kammerat der har et sommerhus nær Östhammar nord for stockholm.
Min kammerat tog med så vi kunne køre de 2 biler hjem (min Kia Picanto og Volvoen).

Turen skulle vise sig at være lidt mere omstændig end først antaget!

 

 

Demontering af Volvo 343 DLS

Ja, Her er en hel billedserie af hvordan Volvo'en bliver skildt ad og lagt på loftet.
Alle dele der bliver skruet af får deres respektive Volvo nummer, bliver skrevet ind i et excelark og får en lokation på loftet over garagen.

 


Så blev den demonteret.
Horsens Jern og Metal kom og afhentede karossen kvit og frit.